Vanliga frågor & svar

Hur handlar jag?

Att handla på Kids24.se är enkelt och tryggt.

När du tittar på en produkt väljer du storlek/färg/antal och klicka sedan på "köp"knappen.

Varorna läggs i din varukorg och när du är nöjd klickar du på "gå till kassan". Där väljer du leveranssätt, betalningsssätt och sedan fyller du i dina kontaktuppgifter.

Efter att beställningen är genomförd skickar vi en bekräftelse via e-post till dig där det framgår vad du beställt. Vi rekommenderar att du kontrollerar din orderbekräftelse för att se att ordern är som du önskar. Om du undrar över något i bekräftelsen ber vi dig kontakta oss så fort som möjligt på info@kids24.se

 

Har min beställning gått igenom?

Om du är osäker på att din beställning gått igenom finns det flera sätt att kontrollera detta.

- När ordern lades ska du ha fått upp en sida med rubriken "Din order".

- En orderbekräftelse ska ha skickats till din angivna mailadress.

 

Varför har jag inte fått någon orderbekräftelse?

Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Ta även en titt bland skräpposten och har den hamnat där kan du lägga till våran e-postadress bland dina "kontakter" för att inte missa viktig e-post från oss i framtiden.

 

Vad har ni för fraktkostnad?

Vi har ingen fraktkostnad alls om du beställer inom sverige. Beställer du från Finland eller Danmark tillkommer en fraktkostnad på 99 kr. Din beställning skickas alltid iväg samma dag om du beställer före klockan 16.00 på vardagar.

 

När skickas min beställning?

Alla order som kommer in till oss före kl. 16.00 en arbetsdag skickas samma dag. Inom Sverige tar det 1-3 arbetsdagar.

 

Hur gör jag om jag har fått fel vara?

Har du fått fel artikel skickad till dig eller att varan inte är i förväntat skick kontaktar du vår kundtjänst på info@kids24.se. Vi kommer att kontakta dig inom 24 timmar på arbetsdagar.

 

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?

Kids24.se följer alltid konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se. Vi står för portot när det är ett fel eller en reklamation.

 

Hur returnerar eller byter jag vara?

Vill du lämna tillbaka en vara till oss och få pengarna tillbaka behöver vi få tillbaka varan inom 14 dagar efter det att beställningen gjorts (detta gäller inte personliga brodyr beställningar). Du står för portot till oss och vi står för portot tillbaka till dig om du vill byta vara.

För mer information om detta hittar du under leveransvillkor.

Tänk på att om du har köpt en produkt, så är emballaget/kartongen/förpackningen som en del av varan. Så tejpa eller skriv inte direkt på den. Du får dock självklart öppna förpackningen så att du kan se och känna på varan. Varan ska vara oanvänd och i samma skick som du fick den när du skickar tillbaks den.

 

Kan jag byta leveransadress efter det att beställningen har lagts?

Om vi inte hunnit skicka iväg din order vilket sker varje vardag kl. 16.00. För att ändra adress, ring oss på 0768-671490 eller skicka ett mail till oss på info@kids24.se och skriv "fel leveransadress" i ämnesraden. Skriv sedan ditt ordernummer och den rätta adressen i mailet så kommer vi att bekräfta din ändring när den gjorts. Det går dock aldrig att ändra adress om man valt faktura som betalsätt, beställningen måste då av säkerhetsskäl alltid skickas till den adress där du är folkbokförd.

 

Kan jag lägga till/byta varor på min order som redan är gjord?

Efter att en order är godkänd kan vi tyvärr inte lägga till fler varor inom samma köp, men du kan lägga en ny order och eftersom vi packar våra order snabbt är det viktigt att du kontaktar oss snarast om du lagt en ytterligare order så att vi hinner justera detta. Skicka ett e-mail till oss på info@kids24.se eller ring 0768-671490. Vi bekräftar när ändringen gjorts.

För byten av varor i en redan lagd order beror detta på vad du önskar byta till samt om vi hunnit packa din order eller inte. Därför är det viktigt att du kontaktar oss så snart du vet att du vill byta så gör vi allt vi kan för att hjälpa dig att få dina önskade varor!

 

Varför kan jag inte beställa på hemsidan?

Har du problem att beställa på hemsidan kan det exempelvis bero på att du försöker att betala med ett kontokort eller betalsätt som vi i dagsläget inte har något samarbete med, t.ex. VISA Electron eller American Express.

Du kan inte heller välja betalsätt "Faktura" om paketet ska skickas till annan adress än den du är folkbokförd på.

Skulle ovannämnda alternativ inte stämma in på dig, kontakta oss på info@kids24.se

 

Jag kan inte beställa fler av en vara - vad betyder det?

Hos oss kan man enbart beställa varor som finns i lager. Detta för att vi ska kunna hålla våra snabba leveranser. Försöker du köpa fler antal varor än vad som finns i lager kommer det inte att gå.

 

En vara är slut i lager hos er - Kommer den in igen och när?

Skulle en viss produkt vara slut i en viss storlek, eller helt och hållet, och du är intresserad av när den kommer in igen, ber vi dig att kontakta oss på info@kids24.se och berättar vilken produkt samt storlek du är intresserad av. Vi svarar på din fråga senast inom 24 timmar på arbetsdagar.

 

Vad händer om min beställning blir försenad?

Vid en eventuell försening så har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat så förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Lägg dock märke till att alla varor som du kan köpa skall alltid finnas på lager. Förseningar uppstår endast om det har blivit något fel på vårt lager.

 

Skickar ni till andra länder än Sverige?

För tillfället levererar vi till Sverige, Danmark och Finland.

 

Andra frågor?

Har du andra frågor kontakta oss på info@kids24.se så svarar vi inom 24 timmar på arbetsdagar.